خانواده

ساخت وبلاگ

هر روز نیم کیلو لاغر شوید

 

با کمی جدیت و استفاده از یک تکنیک درست می توانید به مدت یکماه هر روز ۴۵۰ گرم از وزن خود را کاهش دهید.

دستورالعمل :
۱- برای اینکه بتوانید هر روز نیم کیلو وزن کم کنید باید آگاهی و دانش خوبی نسبت به کالری هایی که مصرف می کنید و کالری های می سوزانید داشته باشید و آنها را به دقت ثبت کنید.

شما باید روزانه بین ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری مصرف کنید و بوسیله ورزش و یا هر فعالیت دیگری هر روز بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری بسوزانید.

۲- شما باید وعده های غذایی خود را افزایش دهید اما در هر وعده یک غذای سبک و بسیار کم کالری مصرف کنید ، به این ترتیب میزان سوخت و ساز بدن شما بیشتر می شود و بدنتان دچار کم آبی نمی شود. برای اینکه بتوانید هر روز نیم کیلو لاغر شوید باید بسیار دقیق و با دقت عمل کنید.

شما روزانه باید ۶ وعده غذایی کوچک داشته باشید و در هر وعده ، مواد غذایی سبک و مفید مثل ، میوه ، ماهی ، مرغ ، تخم مرغ و سبزیجات خام مصرف کنید و از خوردن نوشابه و چربیهای اضافه و چربیهای اشباع شده جدا" خودداری کنید . علاوه براین ، در مصرف کربو هیدرات نیز اصلا" نباید زیاده روی کنید. از خوردن سس مایونز ، نمک اضافی و یا شکر نیز پرهیز کنید.قهوه سیاه مصرف کنید و خوردن صبحانه را فراموش نکنید.

۳- برای اینکه بتوانید هر روز نیم کیلو لاغر شوید ، هر روز باید بین یک تا دوساعت ورشهای ایزومتریک و یا عضلانی انجام دهید و بعد از آن حداقل دو ساعت فعالیتهایی انجام دهید که تپش قلب را بالا می برند مثل استفاده از تردمیل ، طناب زدن و یا دوچرخه. برنامه ورزشی خود را باید با تمرینات خیلی سبک آغاز کنید و کم کم تمرینات خود را سنگین تر کنید . اگر تا بحال این کار را انجام نداده اید اینکار برای شما اصلا" راحت نخواهد بود.

۴- اگر تصمیم گرفته اید که هر روز نیم کیلو وزن کم کنید ،باید بدانید که در روزهای اول بیشترین چیزی که از دست می دهید آب بدنتان است بنابراین هر روز حتما" بین ۱۲تا ۱۶ لیوان آب مصرف کنید تا بدنتان دچار کم آبی نشود


چگونگی تثبیت وزن پس از رژیم لاغری

بسیاری از افراد هستند که سال‌های سال با مشکل چاقی و اضافه وزن دست به گریبانند، افرادی که بارها به رژیم کاهش وزن روی می‌آورند و به موفقیت‌هایی دست می‌یابند اما پس از مدتی مجدداً مشکل اضافه وزن گریبان‌گیر آن‌ها می‌شود. به همین دلیل است که بسیارند افراد چاقی که دیگر از رژیم‌های مکرر و افزایش مجدد وزن خسته شده‌اند. آن‌ها تناسب اندامشان را به مانند یک آرزوی دست نیافتنی می‌بینند و هر بار که صحبت از رژیم کاهش وزن می‌گردد؛ خود را از پیش باخته و تناسب اندام را دور از دسترس می‌پندارند.

لذا امروزه کم نیستند افرادی که به دنبال راهکاری آسان برای حفظ وزن کاهش یافته پس از رعایت رژیم لاغری هستند. افراد چاق دوست دارند که تناسب اندامشان را برای طولانی مدت حفظ کنند اما دوست ندارند همواره درگیر اندازه گیری وزن خود و غذای مصرفی‌شان باشند، چرا که این کار برای‌شان ملال آور و وقت گیر می‌نماید، و دنبال راهکار ساده‌تری هستند.

حفظ کاهش وزن برای مدت طولانی در گروی رعایت همیشگی یک الگوی غذایی سالم است، اما چگونه؟ ما در این مقاله یک شیوه‌ی مرسوم و راحت را ارائه می‌نماییم که بتوانید به راحتی بدون به خاطر سپردن کالری مواد غذایی، رژیم غذایی خود را در کنترل داشته باشید. این روش، سیستم چراغ راهنمایی (traffic light system)، نام دارد. بی شک چراغ راهنمایی رانندگی را می‌شناسید!؟ در چراغ راهنمایی رانندگی سه رنگ اصلی قرمز، سبز و زرد وجود دارد. رنگ سبز نشانگر مجاز بودن، رنگ زرد نشانگر احتیاط و دقت نمودن و رنگ قرمز به معنای عدم اجازه حرکت و عبور نمودن است.

البته باید در اینجا اعتراف نمود که رژیم پر پروتئین و کم کربوهیدرات ممکن

است در کوتاه مدت مفید باشد، ولی مصرف بی رویه پروتئین به ویژه برای

افراد مستعد ناراحتی‌های کلیوی خطرناک است و در ضمن در طولانی مدت

نمی‌توان آن را ادامه داد

حال در چراغ راهنمای تغذیه‌ی سالم نیز سه رنگ سبز و زرد و قرمز وجود دارد. اما در اینجا رنگ سبز یعنی مواد غذایی مجاز و ایمن، رنگ زرد یعنی مواد غذایی که باید با احتیاط مصرف شوند (مصرف بی رویه‌شان موجب افزایش وزن می‌گردد) و رنگ قرمز نیز به مواد غذایی پُرکالری و خطرناک برای تناسب اندام اشاره دارد که باید از مصرف آن‌ها پرهیز کنید. پیروی از این چراغ راهنمایی تغذیه سالم می‌تواند در درازمدت منجر به کاهش وزن و حفظ طولانی مدت تناسب اندام گردد.

خانواده...
ما را در سایت خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهردادحبیبی ، بندرعباس mum بازدید : 195 تاريخ : جمعه 7 تير 1392 ساعت: 4:31

ماسک های طبیعی برای فصل تابستان
ماسک های طبیعی برای فصل تابستان
       

استفاده از مواد طبیعی، بهترین راه برای داشتن پوستی زیبا و شفاف بدون هزینه های گزاف است. همه مواد لازم در داخل آشپزخانه شما یافت می شود. ماسک هایی مخصوص فصل تابستان را به شما معرفی می کنیم که بی نظیرند !!

درست مثل تغییر لباس ها ازکلفت به نازک ، شما باید روال مراقبت از پوستتان رامتناسب با هوای تابستان تغییر داده و به روز کنید . با توجه به تعریق بیش از حد و پاک شدن آرایش ،ماسک های تسکین دهنده، پاکسازی کننده و احیا کننده برای فصل تابستان بسیار مناسب است.

استفاده از مواد طبیعی، بهترین راه برای داشتن پوستی زیبا و شفاف بدون هزینه های گزاف است. همه مواد لازم در داخل آشپزخانه شما یافت می شود. برخی از ساده ترین دستورات ماسک صورت برای تابستان را برای داشتن پوستی سالم و درخشان بررسی می کنیم .

دستور ماسک دست ساز صورت برای تابستان

ماسک احیا کننده :

با استفاده از این ماسک دست ساز پوستتان را ازآلودگی و سبوم تمیز کنید. شما فقط به مخلوط 1 قاشق غذاخوری عسل با4-3 انگور له شده نیاز دارید . مخلوط را به مدت 30-20 دقیقه روی صورت قرار داده و سپس با آب ولرم بشویید . خواهید دید که چگونه این ماسک پوست شما را بازسازی کرده و زنده می کند .

تسکین دهنده و لایه بردار ماسک:

هیچ درمان طبیعی برای تسکین پوست و پاکسازی منافذ بسته آن بهتر از این ماسک نیست . 2 قاشق غذاخوری کدو تنبل پخته و له شده را با 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب و نصف قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید . این ماسک را به مدت 15-10 دقیقه روی صورت قرار داده و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک مرطوب کننده عمیق:

در تابستان ، هیدراسیون مناسب برای پوست کاملا ضروری است . این ماسک مرطوب کننده عمیق کمک خواهد کرد که رطوبت از دست رفته را جبران کنید . نیمی از یک موز له شده را با همان مقدار آوکادو له شده مخلوط کنید . مخلوط را در یخچال قرار دهید، به مدت نیم ساعت. سپس آن را به مدت 15 دقیقه روی صورت قرار داده و بعد با آب ولرم بشویید.

خانواده...
ما را در سایت خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهردادحبیبی ، بندرعباس mum بازدید : 171 تاريخ : جمعه 7 تير 1392 ساعت: 4:31

رژیم MUFA نابودکننده چربی های دور شکم !!!

آگر تاکنون در کاهش وزن نواحی میانی بدن ناموفق بوده اید ، خبر خوبی برایتان دارم . غذاهایی را به شما معرفی می کنم که به تازگی توسط متخصصین ارائه شده و با بهره گیری از خاصیت MUFA توانایی جادویی برای نابودی چربی های ناحیه شکم دارد .

MUFA به سادگی نامی هوشمندانه برای اسیدهای چرب اشباع نشده در غذاهای مشتق شده از گیاهان است .

باMUFA ها ،اسید های چرب اشباع نشده(نوع سالم چربی)، شما قدرت این را خواهید داشت که بدنتان را تغییر دهید به خصوص می توانید از پس هدف سختی مثل چربی های دور شکم نیز برآیید . با خوردن این غذاهای فوق العاده و البته به همراه یک برنامه غذایی کم کالری به راحتی موفق خواهید شد وزن کم کنید .

هر چند که هنوز کاملا روشن نیست که چرا یک رژیم غذایی MUFA در هدف قراردادن چربی شکمی موثر است، اما آنچه مشخص است اینست که کار می کند . با توجه به مطالعه ای که در مجله انجمن دیابت آمریکا منتشر شده ، یک رژیم غذایی سرشار از MUFAs است موثر تر از یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا برای کاهش چربی شکم است. وقتی که مجله Prevention این نظریه را آزمایش کرد نیز نتایج مشابهی به دست آمد .. با استفاده از یک رژیم غذایی کم کالری ، چربی های سالم، پروتئین بدون چربی و سبزیجات، بسیاری از افراد وزن کم می کنند.

متخصصان یک رژیم مخصوص نیز ارائه کرده اند که ادعا می کند طی 32 روز 7 کیلو از چربی شکم کاسته می شود . اگر نمی خواهید رژیم بگیرید حداقل، سعی کنید ترکیب MUFAs بیشتری به رژیم غذایی موجود خود اضافه کنید . شما چیزی برای از دست دادن ندارید ... به جز، شاید، کمی چربی شکم .

این مواد غذایی عبارتند از :

بادامflat-belly-1

MUFAs و ویتامین E در بادام با یکدیگر در جهت کاهش کلسترول عمل می کنند . بادام همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین های گیاهی و فیبر است.

نکته : 2 قاشق غذاخوری بادام رابا ماست کم چرب و توت فرنگی برای یک وعده صبحانه انرژی زا میل کنید

آووکادوflat-belly-2

آووکادو،بیشتر از هر میوه ای ، یک منبع بزرگ از MUFA است که برای سلامتی قلب بسیار مفید است .

نکته: 1/4-لیوان آوکادو را با آبلیمو و نمک مخلوط کرده وبا چیپس و یا سبزیجات خام میل کنید

شکلات تلخ یا نیمه شیرین

flat-belly-3

شکلات و یا به طور مشخص پودر کاکائو ، شامل ترکیباتی است که پتانسیل محافظت در برابر بیماری های قلبی، سکته مغزی، سرطان، و دیابت را دارند .

نکته: 1/4 فنجان شکلات تلخ را آب کرده و آرام آرام روی توت فرنگی تازه بریزید تا دسری خوشمزه برای صاف شدن شکم خود داشته باشید .

روغن بذر کتان

flat-belly-4

روغن بذر کتان بهترین منبع گیاهی اسیدهای چرب امگا-3 است و به کاهش التهاب سیستمیک کمک می کند که محققان بر این باورند که می تواند منجر به بیماری های قلبی، سرطان و بیماری آلزایمر شود

نکته: 1 قاشق از آن را به اسموتی(نوشیدنی سالم شامل میوه ، شیرو ... ) خود اضافه کنید تا یک میان وعده سالم برای بعد از ظهرداشته باشید .

روغن زیتونflat-belly-5

روغن زیتون برای پخت و پز و سالاد بهترین است زیرا حاوی بیشترین MUFA است ، که با کمترین کلسترول بد " LDL" ، کمترین تاثیر را روی کلسترول خوب" HDL " می گذارد . هرچه سبزتر ، آنتی اکسیدان بیشتر، پس سراغ نوع طبیعی و خالصش بروید

نکته: می توانید در همه سالادها و حتی برای پخت و پز از آن استفاده کنید .

پستهflat-belly-6

پسته حاوی لوتئین زیاکسانتین و دو کاروتنوئید است که برای کمک به محافظت در برابر تاثیرات سن بسیار مفید است

نکته: 2 قاشق غذاخوری پسته را ½ فنجان پنیر خامه ای و 2 قاشق چای خوری عسل و 2 قاشق شکلات نیمه شیرین برای تهیه یک میدان وعده خوشمزه ، مخلوط کنید .

گردوflat-belly-7

مانند غذاهای دریایی و بذر کتان، گردو حاوی اسیدهای چرب امگا-3 است که به محافظت از قلب وسلامت مغز کمک می کند . این میان وعده آسان را حتما امتحان کنید : 1/2 پیمانه آناناس کنسرو شده را با 1/2 فنجان پنیر و 2 قاشق غذاخوری گردو مخلوط کنید، تنها 325 کالری دارد .

نکته: MUFA را به سالاد مورد علاقه خود با ریختن 2 قاشق غذاخوری گردو بو داده اضافه کنید .

خانواده...
ما را در سایت خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهردادحبیبی ، بندرعباس mum بازدید : 172 تاريخ : جمعه 7 تير 1392 ساعت: 4:31

استرس نامی آشنا برای همه ماست ، زندگی در دنیای مدرن سرشار از اضطراب و استرس است ، آیا راهی برای رهایی از آن وجود دارد ؟ شما چه روشی برای رهایی از آن دارید ؟

آیا استرس بر زندگی شما تسلط دارد؟
این ده کلید میانبر را برای جلوگیری از نگرانی و استرس امتحان کنید :


1- این فکر خرافاتی را که نگران بودن مانع بروز اتفاقات بد می شود را رها کنید
حتی اگر این کار تا حدودی ناخودآگاه باشد ، افراد استرسی گاهی بر این باورند که اگر آنها در مورد چیزی به اندازه کافی نگران باشند ، اتفاق نمی افتد.آیا این احمقانه نیست ؟
این احتمال وجود دارد که چیزهای بد اتفاق بیفتد، چه شما در مورد آنها نگران باشید و چه نباشید !!

2- تصمیم بگیرید تا چیزی غیر ازاسترس، عامل محرک شما باشد .
یکی دیگر از باورهای رایج در مورد استرس این است که به شما انگیزه لازم برای انجام کارها را می دهد ، البته تا حدودی هم درست است چرا که استرس به شما برای انجام کارها فشار می آورد و شما می خواهید تا از این درد رها شوید .
با این حال، راه های مثبت زیادی برای ایجاد انگیزه به خودتان وجود دارد، پس چرا از چیزی دردناک استفاده کنیم ؟
سعی کنید هنگامی که کاری را انجام می دهید به خودتان پاداش بدهید .چیزهای خوبی مثل : آب نبات، پیاده روی، ده دقیقه بازی پرندگان خشمگین (Angry birds) و ...
و تا زمانی که چیزهای مثبت را امتحان نکرده اید به من نگویید که استرس تنها چیزی است که به شما انگیزه می دهد!!

3- باید درک کنید که استرس به حل مشکل کمک نمی کند!
در حالی که فکر کردن در مورد یک مشکل بارها و بارها به شما کمک خواهد کرد که مشکل را حل کنید ، مسلما استرس تنها شما را آشفته می کند طوری که حتی نمی توانید خوب فکر کنید . اینطور نیست ؟

4- با ترس خود به طور مستقیم روبرو شوید به جای اینکه نگران باشید
تحقیقات نشان داده است که استرسی ها ، بر خلاف کسانی که استرس ندارند ، توانایی زیادی برای یادگیری در هنگام قرار گرفتن در معرض چیزی که از آن می ترسند، ندارند .
برای مثال اکثر کسانی که از صحبت در میان جمع می ترسند درنهایت در می یابند که اصلا به آن بدی که فکر می کردند نیست . دانشمندان معتقدند که افراد نگران اجازه نمی دهند که احساسات به شکل کامل در آنها بروز کند،این کار موجب آشکار شدن همه جوانب و در نتیجه فروکش کردن ترس می شود . به طور خلاصه، شما ترس خود را از طریق نگرانی سرکوب می کنید .
سعی کنید چیزهایی که در شما استرس ایجاد می کند را به طور کامل تجربه کنید . این جمله را شعار خود کنید : " ترس را احساس کن و هر طور شده انجامش بده "

5- باورداشته باشید که شما برای اتفاق بد احتمالی بیشتر از آن آمادگی دارید که بخواهید نگرانش باشید
به خاطر داشته باشید که استرس به حل مشکل کمکی نمی کند. انسان ها به طور طبیعی انعطاف پذیر هستند و شما هم همینطور هستید ، بنابراین اگر چیز بدی اتفاق بیافتد، شما قادر خواهید بود که بدون نگرانی آن را مدیریت کنید

 

6-از خود بپرسید: "بدترین چیزی که می تواند اتفاق بیفتد چیست؟"
بدترین حالت ممکن برای شما اینست که چیزی که ازآن می ترسید شما را بکشد !! اینطور نیست ؟ اتفاقی که ممکن است بیفتد شاید بد باشد ولی شما را نمی کشد . این فکر ترس شما را می ریزد و معمولا هم اتفاق بدی نمی افتد .

7- به خودتان اثبات کنید بیشتر چیزهایی که درباره آنها نگران هستید هرگز اتفاق نمی افتند
به صورت روزانه، استرس های خود را بنویسید . در پایان هفته، دقت کنید که آیا چیزی که نگرانش بودید رخ داده است یا نه؟ !
درمی یابید که اکثریت قریب به اتفاق چیزهای نگران کننده ،هرگز اتفاق نمی افتد. پس چرا انرژی روحی و جسمی خود را روی آنها صرف کنیم ؟

8- روز استرس
یک روش عالی برای افراد نگران این است که یک زمان خاص برای استرس در نظر بگیریم. شاید سی دقیقه دریک روز یا شاید تمام یک روز – مثلا چهارشنبه ها روز استرس باشد .
در طول زمان مشخص شده ، تا آنجا که می توانید نگران باشید ! و در خارج از آن زمان، از زندگی خود لذت ببرید .

9- به عضلات خود بیاموزید چگونه ریلکس شوند
این واقعا، واقعا سخت است که استرس داشته باشید در حالی که بدن شما به طور کامل آرام است. همانطور که وقتی نگران هستید عضلات شما متشنج هستند ، وقتی عضلاتتان آرام است مغز شما نیز آرام خواهد بود .
با تمریناتی نظیر مدیتیشن روزانه ،بدنتان را آرام کنید . هرچه بیشتر تمرین کنید بهتر می توانید ریلکس شوید . به این ترتیب، هنگامی که استرس به وجود می آید ، با استفاده از تکنیک های آرام سازی آنها را نابود می کنید .

10- در زمان حال حضور داشته باشید
احتمالا بسیاری از استرس های ما در مورد آینده هستند و پاسخ به این سؤال که: "چه می شود اگر..."
البته، اگر ذهن شما همیشه در آینده باشد ، آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد را از دست خواهید داد . حال جاییست که زندگی شما در آن در حال وقوع است. با استفاده از برخی تکنیک ها، بودن در حال را تمرین کنید ، مثلا سطح روبروی خود را لمس کنید ، سرد است یا زیر یا صاف ؟ چه بویی در فضا احساس می کنید ؟ چه می شنوید ؟ روی این حواس تمرکز کنید تا در این لحظه بمانید ، جایی که زندگی شما در حال شکل گرفتن است به جای آینده نامعلوم !!

خانواده...
ما را در سایت خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهردادحبیبی ، بندرعباس mum بازدید : 157 تاريخ : جمعه 7 تير 1392 ساعت: 4:31

در حالی که میزان سوخت وساز بدن یا همان متابولیسم، نقشی اساسی در روند کاهش وزن دارد. اگر بدانید چطور می توانید قدری سوخت وساز بدنتان را در دوره رژیم درمانی بالا ببرید، به طور حتم نتیجه بهتر و البته کمی سریع تر می گیرید.

معمولا بیشتر افرادی که دچار اضافه وزن هستند و می خواهند با رژیم درمانی، وزنشان را پایین بیاورند، هنگام برنامه ریزی برای کم کردن وزن به همه چیز فکر می کنند جز متابولیسم بدنشان...

در حالی که میزان سوخت وساز بدن یا همان متابولیسم، نقشی اساسی در روند کاهش وزن دارد. اگر بدانید چطور می توانید قدری سوخت وساز بدنتان را در دوره رژیم درمانی بالا ببرید، به طور حتم نتیجه بهتر و البته کمی سریع تر می گیرید. در این بخش، ۴ راه برای افزایش سوخت وساز بدن به شما پیشنهاد می کنیم.


● راه اول: ورزش کنید

ورزش منظم و روزانه می تواند سوخت وساز بدن را تا حد قابل قبولی بالا ببرد. البته به شرطی که بعد از ورزش به دلیل گرسنگی خوراکی های پرحجم و پرکالری نخورید! بگذارید یک مثال برایتان بزنیم. اگر یک فرد ۷۳ تا ۷۵ کیلویی، حدود یک ساعت با سرعت متوسط رو به تند (در حدی که عرق کند و ضربان قلبش تندتر شود) بدود، نزدیک به ۶۸۰ کیلوکالری انرژی می سوزاند. اگر همین فرد در طول این یک ساعت، فقط بخوابد یا بنشیند، نزدیک به ۷۵ تا ۹۰ کیلوکالری می سوزاند. پس ورزش می تواند تاثیر چشمگیری در کاهش وزن و افزایش متابولیسم بدن داشته باشد. اگر بعد از ورزش میل به مصرف خوراکی داشتید، می توانید میوه، سبزی، کاهو، چای یا قهوه تلخ میل کنید تا هم انرژی از دست رفته تان دوباره برنگردد و هم حجم مناسبی از خوراکی های مغذی در رژیمتان گنجانده شود.


● راه دوم: آب، چای سبز و قهوه بنوشید


بدن ما برای سوزاندن کالری به آب هم نیاز دارد. کمبود آب بدن به معنای پایین آمدن قدرت سوخت وساز است. مطالعه ها نشان داده اند متابولیسم بدن افراد بزرگسالی که در طول روز

۸ لیوان یا بیشتر آب می نوشند، بسیار بیشتر از افرادی است که ۴ لیوان یا کمتر در روز آب مصرف می کنند. به همین دلیل اگر مصرف آب در طول دوران رژیم درمانی بیشتر باشد، امکان پایین آمدن وزن در زمان دلخواه و حتی زودتر از آن، دور از انتظار نخواهد بود. چای سبز حاوی پلی فنولی به نام EGCG است و به همین دلیل مصرف حدود ۳ ۲ فنجان از آن در طول روز می تواند باعث افزایش ۴ درصدی سرعت سوخت وساز بدن شود. این پلی فنول علاوه بر افزایش متابولیسم، از گرفتگی عروق هم پیشگیری می کند و تا حدی شانس ابتلا به بیماری های کبدی و رشد سلول های سرطانی را هم کاهش می دهد. البته افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن با مصرف چای سبز زمانی محقق می شود که رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و حداقل روزی ۳۰ ۲۰ دقیقه هم ورزش کنید.


کافئین بالای موجود در قهوه می تواند باعث افزایش سوخت وساز بدن شود. محققان معتقدند آنها که می خواهند متابولیسم بدنشان را بالا ببرند و وزنشان را پایین بیاورند، می توانند برای مدتی قهوه و چای سبز تلخ را در برنامه غذایی شان بگنجانند.


● راه سوم: میان وعده بخورید


برخی افراد به خوردن میان وعده صبح یا عصر (و حتی پیش از خواب) عادت ندارند و نمی دانند وقتی فاصله طولانی بین ۲ وعده اصلی غذا مانند ناهار و شام ایجاد شود، میزان متابولیسم بدن تا حد زیادی پایین می آید. متخصصان تغذیه به تمام افراد به خصوص آنهایی که قصد کاهش وزن دارند، توصیه می کنند به جای ۳ وعده اصلی و با حجم زیاد، هر ۴ ۳ ساعت یکبار غذا یا میان وعده با حجم اندک بخورند تا متابولیسم بدنشان بالاتر رود و کالری بیشتری در طول روز بسوزانند.


● راه چهارم: خوب بخوابید

نتیجه مطالعه جامعی که در دانشگاه شیکاگو انجام شد، نشان می دهد داشتن خواب کافی می تواند بر بهبود عملکرد تک تک ارگان های بدن تاثیر بسزایی داشته باشد و حتی باعث افزایش متابولیسم بدن شود. محققان می گویند اگر بتوانید در طول شبانه روز حدود ۸ ۷ ساعت خواب راحت داشته باشید، می توانید به کاهش یا حتی کنترل وزنتان امیدوار باشید اما اگر خوابتان کمتر از ۵ ساعت باشد، کاهش و کنترل وزن برایتان خیلی سخت خواهد شد.

ترجمه: ندا احمدلو

خانواده...
ما را در سایت خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهردادحبیبی ، بندرعباس mum بازدید : 152 تاريخ : جمعه 7 تير 1392 ساعت: 4:31

۱۳ راهکار اسرارآمیز برای خوب شدن حال

بدن انسان در تمام طول عمر به شیوه ای هوشمندانه و منحصر به فرد علائم و نشانه های زیرکانه و هشدار دهنده را بروز می دهد اما اکثر افراد به دلیل ناآگاهی از این روابط و علائم، پیغام های حیاتی بدن را نادیده می گیرند که حاصل آن به خطر افتادن سلامتی است.

روزنامه «دیلی میرور»، در گزارشی به چند راهکار جالب و شگفت انگیز به عنوان اسرار زندگی اشاره کرد که بی تردید در زندگی روزمره، قابل استفاده و مفید خواهند بود:

۱ دردناک شدن مچ پا می تواند نشان دهنده مشکلات کلسترولی باشد.

به گفته متخصصان دردناک شدن مچ پا می تواند نشانه ابتدایی از افزایش ارثی سطح کلسترول بد خون باشد. در واقع تشکیل کلسترول در اطراف زردپی آشیل، موجب بروز این درد می شود.

راه حل چیست؟

اگر احساس کردید که مچ پایتان مدت سه روز یا بیشتر به طور مداوم درد می کند، حتما برای چکاپ کلسترول به پزشک مراجعه کنید، بویژه اگر سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری قلبی را دارید.

۲ قوی بودن ریه ها نشان دهنده کاهش خطر ابتلا به آلزایمر است.

مطالعات نشان می دهد که فعالیت ضعیف و نامطلوب ریه ها موجب می شود که اکسیژن کمتری به مغز برسد و در نتیجه خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر افزایش پیدا می کند.

برای جبران این مشکل سعی کنید تنفس عمیق انجام دهید به این ترتیب که پنج ثانیه عمل دم و پنج ثانیه عمل بازدم هوا را انجام دهید. این کار موجب تقویت ریه ها می شود چون اکسیژن را به مقدار کافی و مناسب به مغزتان می رساند. اگر این کار را شش نوبت در روز تکرار کنید، ریه های شما ۲۰ درصد قوی تر می شوند.

۳ سفید شدن موها قبل از رسیدن به سن ۳۰ سالگی نشانه مهمی از ابتلا به مشکلات تیروئیدی است.

متخصصان تیروئید تاکید دارند که عدم تعادل در فعالیت غده تیروئید موجب اختلال در تولید رنگدانه ها در پیاز مو می شود.

راه حل چیست؟

اگر موهایتان در سن پایین، سفید شده و هم چنین علائم دیگری چون کاهش وزن، افسردگی و یا مشکلات عادت ماهانه دارید، حتما برای چکاپ کامل و درمان به موقع به یک متخصص غدد مراجعه کنید.

۴ بیماری لثه خطر و احتمال زایمان زودرس را افزایش می دهد.

باکتری های موجود در لثه های بیمار و عفونی، موجب بروز واکنشی می شود که حاصل آن باز شدن بی موقع و زودهنگام دهانه رحم در دوران بارداری است.

راه حل چیست؟

هر روز نخ دندان بکشید. هم چنین زنان باردار برای اطمینان از سلامت دندان های و لثه خود باید مرتب به دندان پزشک مراجعه کنند. مطالعات نشان می دهد که مشکل و بیماری لثه احتمال زایمان پیش از موعد را ۷۰ درصد افزایش می دهد.

۵ گرم نگه داشتن پاها احتمال سرماخوردگی را کاهش می دهد.

وقتی پاها سرد می شوند، عروق خونی در بینی بسته و منقبض می شوند که در نتیجه گلبول های سفید خون در این منطقه از مبارزه با عفونت ها دست می کشند و محل ورود میکروب ها به بدن باز می شود.

بنابراین توصیه می شود جوراب بپوشید و مطمئن شوید که با گرم نگه داشتن پاها، سیستم دفاعی بدنتان به طور کامل کار می کند.

۶ خندیدن پس از صرف هر وعده غذایی، میزان قند خون شما را پایین می آورد.

متخصصان معتقدند عضلاتی که ما از آنها برای خندیدن استفاده می کنیم برای دریافت انرژی، قندخون را مصرف می کنند و این فرآیند خطر ابتلا به دیابت، چاقی و حتی برخی از سرطان ها را کاهش می دهد.

بنابراین بعد از شام در آرامش کامل روی مبل بنشینید و مدتی به تماشای فیلم کمدی مورد علاقه تان بپردازید.

۷ راه رفتن و حرف زدن همزمان، موجب کمردرد می شود.

وقتی در حین راه رفتن، صحبت هم می کنیم این کار مانع از همزمانی تنفس ما با گام هایمان در هنگام برخورد پاها به زمین می شود. این عدم هماهنگی، موجب می شود که بخشی از ضربه های ناشی از برخورد گام ها به زمین به کمر وارد شود و موجب بروز کمردرد می شود.

توصیه می شود دفعه بعد اگر به هنگام خرید کردن موبایلتان زنگ زد، یک گوشه بنشینید و با تلفن صحبت کنید.

۸ فشار دادن پاها روی هم مانع از ضعف کردن و بی حالی می شود.

اگر بعد از سریع برخاستن از جای خود احساس سرگیجه پیدا کردید یا حس کردید که منگ شده اید و چشمانتان سیاهی می رود با این حرکت ساده می توانید جریان خون را به سرعت به مغز بفرستید و ضعف و سرگیجه خود را متوقف کنید.

ابتدا هر دو پای خود را روی زمین قرار دهید. بعد یکی از پاها را روی پای دیگر بیاندازید و تا جایی که می توانید در این وضعیت پاها را روی هم فشار دهید. ۳۰ ثانیه در این وضعیت بمانید تا خون به مغزتان برسد و حالتان بهتر شود.

۹ غفلت از کمردرد، تهدید جدی برای مغز است.

پزشکان دریافته اند افرادی که بیش از یک سال مبتلا به کمردرد هستند، ۱۱ درصد از حجم سلول های مغزی آنها در ناحیه ای که مربوط به کنترل یادگیری است، کاسته می شود. ظاهرا فشار مقابله با کمردرد این تاثیر نامطلوب را روی سلول های مغزی برجای می گذارد.

در صورت بروز کمردرد، فورا از پزشک کمک بگیرید. اکثر کمردردها در صورتی که زودتر مورد توجه قرار بگیرند، قابل درمان هستند.

۱۰ چاقی، احتمال بروز سردردها را تا دو برابر افزایش می دهد.

وزن زیاد موجب التهاب در عروق خونی ناحیه سر می شود که مهمترین عامل بروز سردرد است.

برای کاهش دردها، اقدام به کاهش وزن کنید و برای درمان سردردها از راهکارهای طبیعی استفاده کنید. مصرف روزانه داروهای مسکن در واقع موجب بروز سردرد می شود.

۱۱ مشکل در اندام تناسلی مردانه می تواند علامت عارضه قلبی باشد.

آخرین مطالعات نشان داده است که ناتوانی جنسی در مردان می تواند ناشی از تنگ شدن عروق خونی باشد.

به درمان های اینترنتی و ماهواره ای اعتماد نکنید در عوض برای چکاپ کامل به متخصص مراجعه کرده و قبل از هر چیز به پزشک خود اطمینان کنید.

۱۲ قوز کردن، ولع شما را به خوردن شیرینی تشدید می کند.

پزشکان معتقدند که قوز کردن جریان خون را به مغز کاهش می دهد و در نتیجه ولع خوردن مواد قندی را تشدید می کند چون در صورت کاهش جریان خون در مرکز اشتها در مغز، گلوکز کمتری به این عضو اصلی می رسد در حالی که گلوکز مهمترین غذای مغز است.

راه حل چیست؟

همیشه صاف بنشینید و پاهای خود را روی زمین بگذارید. ستون فقرات خود را بکشید و شکم خود را به داخل بکشید طوری که کمر شما به سمت صندلی کشیده شود.

۱۳ داروهای سرماخوردگی، تاثیر نامطلوب روی توان باروری دارند.

داروهای سرماخوردگی که برای خشک کردن ترشحات بینی استفاده می شوند در عین حال می توانند موجب کاهش مخاط دهانه رحم شود و در نتیجه باروری را مشکل می سازد.

بنابراین توصیه می شود: به جای داروهای ضد احتقان از درمان های معمولی مثل ویکس استفاده کنید.

خانواده...
ما را در سایت خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهردادحبیبی ، بندرعباس mum بازدید : 184 تاريخ : جمعه 7 تير 1392 ساعت: 4:31

رژیم غذایی برای چربی خون بالا/کلسترول و تریگلسیرید

 


رژیم غذایی برای چربی خون بالا/کلسترول و تریگلسیرید

بالا بودن چربی‌های خون جزو شایع ترین اختلالات تغذیه‌ای به شمار می آید كه به اشكال مختلف مثل بالا بودن كلسترول خون، بالا بودن تری گلیسرید و بالا بودن ( LDLكلسترول بد) یا پایین بودن ( HDLكلسترول خوب) قابل بررسی است.
در واقع كلسترول علاوه بر دریافت، از طریق رژیم در سلول‌های كبدی نیز ساخته می‌شود كه این مسئله اخیر می‌تواند بر اساس سابقه خانوادگی موجب بالا رفتن ساخت و ساز شود و بهتر است تمامی افراد چنین خانواده هایی تحت رژیم كم كلسترول قرار گیرند.

 

افزایش كلسترول خون مگر در مواردی كه بسیار بیشتر از حد طبیعی باشد (كه معمولا با سرگیجه همراه است) به خودی خود نشانه‌هایی ندارد و شخص نمی‌تواند متوجه آن شود، مگر اینكه از خون او آزمایش به عمل آید..

 

در واقع محدوده مطلوب برای چربی‌های خون عبارت است از:
كلسترول: كمتر از 200-180 میلی‌گرم در دسی‌لیتر
تری گلیسیرید: كمتر از 200 میلی‌گرم در دسی‌‌لیتر
LDL :كمتر از 160میلی‌گرم در دسی‌لیتر
HDL :برای آقایان بین 40- 50 میلی‌گرم در دسی‌لیتر و برای خانم ها بین 60-50 كه HDL زیر 35 خطرناك است.

 

 

غذاهایی كه در طول رژیم باید از مصرف آنها خودداری كرد یا مصرف آنها را به حداقل رساند:
۱ - حذف كامل چربی های مرئی (چربی هایی كه با چشم دیده‌می‌شوند)، چربی های اشباع شده و  چربی هایی كه در دمای اتاق جامد هستند مثل: گوشت های قرمز كه چربی در لابه لای بافت آنها قرار دارد، كره، روغن های نباتی جامد، پیه و دنبه، پوست مرغ، خامه، مایونز و...
۲ - حذف لبنیات پرچرب و جایگزین كردن آن با انواع كم چرب (زیر 1/5 درصد چربی) یا بدون چربی، شامل خامه ها، پنیر‌های خامه‌ای (گودا، پیتزا و...)، ماست‌های پرچرب، سر شیر و...
۳ - حذف كامل مصرف بعضی از غذاهای دریایی كه حاوی كلسترول بالا هستند، مثل: خرچنگ، میگو، خاویار، صدف.
۴ - مصرف حداكثر 2 عدد زرده تخم‌مرغ در هفته و  استفاده از سفیده به شكل آب پز مانعی ندارد.

۵ - حذف كربوهیدرات های ساده مثل مواد قندی (قند، شكر، مربا، كارامل، ژله، نوشابه و...
۶ - حذف بیسكوئیت ها و شیرینی‌هایی كه در بازار وجود دارد و در تهیه آنها از كره و روغن‌های جامد و آرد‌های سفید استفاده شده‌است، همچنین غلات صبحانه‌ای، كیك‌ها، كلوچه و پیراشكی.
۷ - حذف شیر‌های فرآوری شده مثل: شیر‌كاكائو، شیر‌قهوه و شیرموز با ماندگاری بالا كه حاوی افزودنی هستند.
۸ - مصرف امعاء و احشاء مثل: كله پاچه، جگر و مغز كه كلسترول بالا دارند (خوراك دل كه كاملا چربی آن گرفته شده باشد مانعی ندارد.)
۹ - آبگوشت ها و خورشت‌های چربی گرفته‌‌شده مصرف‌شده یا بدون چربی طبخ شود، در حین پخت، روغن های جامد و كره اضافه نشود.
۱۰ - حذف آجیل در افراد با كلسترول بالا لزومی ندارد و افراد با تری گلیسیرید بالا، باید مغزهای گیاهی را هم محدود كنند زیرا تری گلیسرید در برابر كاهش، مقاومت بیشتری نشان می دهد. بادام زمینی در هر دو مورد ممنوع است.
۱۱- اعتدال در مصرف كربوهیدرات های كمپلكس شامل: برنج، نان سفید، آرد های بدون سبوس، بیسكوئیت های كم چرب، ماكارونی و سیب زمینی (البته سیب‌زمینی به شكل آب پز همراه مقداری سبزی تازه یا خشك مثل نعناع و آویشن و لیمو سودمند نیز هست.
۱۲ - در افراد با تری‌گلیسیرید بالا توصیه می‌شود میوه های خیلی شیرین (موز، گلابی، خربزه، زرد آلو، خرمالو و...) محدود شده و آب میوه‌های شیرین و صنعتی حذف شود.
۱۳ - محصولات فرآوری شده مثل سوسیس و كالباس كه در حین فرآیند، مقدار زیادی چربی‌های اشباع و افزودنی‌های ادویه‌ای به آنها اضافه‌شده، بهتر است حذف یا محدود شود.

 
مواردی كه شایسته است در رژیم غذایی رعایت شود: 


۱ - برنج به شكل كته و بدون روغن طبخ شده و سپس در خاتمه پخت به آن روغن اضافه شود كه اگر از انواع مایع باشد بهتر است.
۲ - طبخ انواع غذاها به شكل آب پز، بخارپز یا در ماكروویو بدون نیاز به سرخ كردن صورت‌گیرد.
۳ - گنجاندن سبزی‌ها و میوه‌های تازه به مقدار زیاد در برنامه غذایی روزانه (كرفس، لوبیاسبز، هویج، مارچوبه، بروكلی، كدو  و...
۴ - مصرف روزانه 1/2 لیوان هویج رنده شده در روز.
۵ - مصرف روزانه یك عدد سیب با پوست، خصوصا در افراد با كلسترول بالا.
۶ - استفاده از ادویه مفید زرد چوبه به میزان متعادل تحقیقات جدید حاكی از این است كه زردچوبه حاوی ماده مفید كوركومین است و در كاهش كلسترول و گرفتگی عروق بسیار كارآمد است.
۷ - مصرف مایعات فراوان به میزان 7- 8  لیوان آب سالم و گوارا در روز.
۸ - پیاده روی سه بار در هفته و هر دفعه 20 تا 30 دقیقه.
۹ - مصرف منابع ویتامین c مثل: گوجه فرنگی، لیمو ترش، جعفری، توت فرنگی، فلفل دلمه و مركبات و سبزی های تازه.
۱۰ - استفاده حداقل 2 بار در هفته از ماهی به علت داشتن اسید‌های چرب و امگا 3 و دارا بودن خاصیت آنتی اكسیدانی.
۱۱ - استفاده از كدو و شوید با ماست های كم چرب به عنوان میان وعده.
۱۲ - مصرف لبنیات (شیر، ماست، دوغ زیر 2/5درصد چربی)
۱۳ - استفاده حتی الامكان از گوشت های سفید(مرغ، ماهی، بوقلمون) و...

خانواده...
ما را در سایت خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهردادحبیبی ، بندرعباس mum بازدید : 175 تاريخ : جمعه 7 تير 1392 ساعت: 4:31

دانستنی های مفید برای سلامت بدن

دانستنی های مفید برای سلامت بدن




ساندیسها, نوشابه ها, بیسکویتها, کیکها و... با قندهای مصنوعی چون ساخارین که 1000 برابر شیرین تر از قند معمولی است ساخته می شود که دشمن کبد و کلیه می باشد


  • خبر آنلاین:  آیا می دانید سس مایونز به دلیل ترکیب خاصی که دارد در کنفرانسهای علمی به عنوان سم کبد معرفی می شود؟

آیا می دانید ساندیسها, نوشابه ها, بیسکویتها, کیکها و... با قندهای مصنوعی چون ساخارین که 1000 برابر شیرین تر از قند معمولی است ساخته می شود که دشمن کبد و کلیه می باشد
آیا می دانید رنگهای افزودنی در نوشابه ها, ساندیس ها, کیکها, آدامسها و ... همه سرطان زا هستند
آیا می دانید قیمت روغن ها مایع مثل آفتابگردان اگر واقعی باشد حدود 12 الی 15 هزار تومان خواهد بود ولی الان در بازار 1500 الی 2000 تومان است که از یک کیلو تخم آفتابگردان ارزانتر است.

آیا می دانید بیشتر محتوای روغن های مایع از پارافین خوراکی که محصول پالایشگاهای نفت است درست شده است که کلسترول خون را افزوده موجب چربی خون و... می شود که کشنده است.

آیا می دانید در اکثر کارخانه های آبلیموهای صنعتی حتی یک عدد لیمو هم وارد نمی شود و آب لیمو صنعتی از (( آب کاه)) بعلاوه برخی اسانسها و جوهر نمک تولید می شود که همین امر موجب ته نشین نشدن محتوای آب لیمو می باشد
آیا می دانید کره گیاهی دروغی بیش نیست و با مواد پایه ای نفت و در برخی کشورها فضولات انسانی تولید می شود و موجب تشکیل پلاک اتروم در عروق کرونر قلب و بیماری های ایسکمیک قلبی می شود و شعار ((کره مارگارین(گیاهی)دوست قلب شما)) فریب افکارعمومیست.

آیا می دانید مواد قندی موجود در نوشابه ها موجب پوسیدگی دندانها می شود (دندان شکسته داخل نوشابه پس از 7 ساعت حل می شود).
آیا می دانید سس مایونز از همه غذاها مضرتر برای صدمه به پوست و جوش صورت است.

آیا می دانید پنیر پفک اغلب پنیر تلخ( پنیر فاسد) و گندیده تاریخ مصرف گذشته می باشد چسبندگی پفک براساس تحقیقات تا 7 بار مسواک هم تمیز نمی شود و موجب بی اشتهایی میشود و آمار مصرف پفک در ایران روزانه هر نفر 2 عدد می باشد

... اما چه کنیم؟

بهترین غذا آبگوشت با گوشت گوسفند است و بهترین روغن, روغن حیوانی است. روغن زیتون و کنجد هم بهترین روغن گیاهیست.

بهترین نان نانهای سبوس دار است مثل نان سنگک

بهترین نوشابه سکنجبین است که ترکیب مقداری عسل سرکه و ... می باشد
بیش از صد نوع چای هم اکنون در کشور ما موجود است که متناسب با مزاجها مصرف انواع آنها توصیه می شود مثل( چای کوهی, گل گاو زبان, سنبل الطیب, گزنه, زنجبیل, گل نسترن, پونه, بابونه, دارچین, آویشن, استخودوس,...) همراه کمی نبات بجای قند وشکر استفاده از خرما, ارده شیره انواع میوه ها کشمش, توت خشک, عسل بسیار بجاست.

بهترین ظرف که هم کمبودهای خون بدن را جبران کرده و هم موجب میکروب زدائی از غذا می شود ظرف سنگی و مسی می باشد

بهترین تنقلات آجیل های طبیعی هستند که به جهت طبع گرمشان بسیار مفید می باشند( مصرف آجیل ها جزء فرهنگ عمومی بوده است) غذاهای خورشی سنتی, غذاهای سرخ نشده، سبزی خوردن بویژه نعنا بجای سالادهای امروزی, لبنیات پرچرب و دست نخورده(شیر و لبنیات باید جوشانده شود) حبوبات بخصوص نخود( اگر خیس شده و آب آن بدور ریخته شود موجب نفخ نمی شود) سس دست ساز طبیعی(مخلوط تخم مرغ وسرکه) بطور تازه قابل استفاده است.

کلیه غذاهای طبیعی بطور تازه استفاده شود از خوردن میوه در غیر فصل آن خودداری شود. ضمناً عمده میوه در محل جغرافیای رویش طبیعی آن مفیدتر است. پوست میوه ها بعنوان ماسک جهت نرمی و زیبایی پوست بسیار مفید است میو ها و سبزی جات هرچه بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند مفیدترند و فقط سنگ نمک و پودر آن, نمک سالم و قابل استفاده هستند .

استفاده از چوب مسواک(بنام چوب اراک) بعد از خلال دندان بهترین مسواک و ضدعفونی کننده طبیعی و مالش دهنده لثه ها خواهند بود.

خانواده...
ما را در سایت خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهردادحبیبی ، بندرعباس mum بازدید : 197 تاريخ : جمعه 7 تير 1392 ساعت: 4:31

کمی اطلاعات  پزشگی کمردرد  
 
 
  • ضربه: ضربه به کمر می‌تواند به صورت رگ به رگ شدن و یا شکستگی مهره می‌باشد، رگ به رگ شدن کمر ناشی از بلند کردن جسم سنگین ، افتادن به زمین یا کشیدگی ناگهانی عضلات کمر (مثلا در تصادفات) باشد که در اینجا درد محدود به کمر می‌باشد. شکستگی مهره‌ها در بیماریهای پوکی استخوان شدید ، سرطانهای متاستاتیک ، مصرف کورتونها و پرکاری تیروئید و پرکاری پاراتیروئید با ضربه‌های خفیف و یا حتی بدون ضربه هم ممکن است رخ دهد.

  • دیسک کمری: معمولا با درد کمر که به پا انتشار پیدا می‌کنند، مشخص می‌شود.

  • آرتروز ستون فقرات: بیماران غالبا دردی دارند که با حرکت افزایش می‌یابد و با سفتی و محدودیت حرکتی همراه است.

  • اسپوندیلیت آنکیلوزان: بیماران غالبا مردان زیر 40 سال هستند. کمر دردی که با استراحت بدتر می‌شود و با فعالیت تسکین می‌یابد مشخصه این بیماران است.

  • تنگی مجرای نخاعی: کمردردی که بالنگش کاذب همراه هست، اغلب حاکی از تنگی کانال نخاعی است.

  • بیماریهای تخریبی مهره‌ها: از قبیل تومورها (اولیه یا متاستاتیک) ، عفونت (عفونتهایی مثل مالاریا، سل و ...) و پوکی استخوان می‌توانند مهره‌ها را درگیر کنند.

  • درد ارجاعی از بیماریهای احشایی: بیماریهای معده و روده و دستگاه تناسلی بعضی اوقات می‌توانند باعث کمر درد شوند.

  • بیماریهای روانی: بسیاری از بیماران مبتلا به کمر درد مزمن (بیشتر از 3 ماه) ، ممکن است دچار افسردگی ، اختلال اضطراب و ناخوشی روانی باشند. ضربه‌های روحی کودکی از جمله سوء استفاده فیزیکی و جنسی می‌تواند باعث کمر درد مزمن شود.

  • درد وضعیتی کمر: در بسیاری از بیماران مبتلا به درد مزمن کمر ، درد آنها مربوط به وضعیت‌های نامناسب نشستن ، ایستادن و کار کردن می‌باشد. که دردشان با استراحت برطرف می‌شود. در اینها ورزشهای تقویت کننده عضلات کمر و شکم موثر می‌باشد
خانواده...
ما را در سایت خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهردادحبیبی ، بندرعباس mum بازدید : 225 تاريخ : جمعه 7 تير 1392 ساعت: 4:31

درمان های غذایی سردرد

با مصرف میزان کافی آب، اغلب سموم بدن از طریق ادرار ، مدفوع و عرق دفع می شود.آب به حفظ دمای بدن نیز کمک می کند. میزان آب مورد نیاز بدن به آب و هوا، وزن و سلامت عمومی فرد بستگی دارد.

 

افرادی که به طور منظم دچار سردرد می شوند، باید روزی یک عدد موز برای صبحانه مصرف کنند. منیزیم موجود در آن به طور موثر سردرد را درمان می کند.

 

لیموناد تازه با مقدار زیاد نمک سردرد را درمان می کند.

 

مصرف یک عدد سیب به صورت ناشتا سردرد را از بین می برد.

 

سیب حاوی بیوفلاوانوئید است که با کاهش دادن فشار خون، در پیشگیری از سردرد موثر است.

 

کپسا سین موجود در فلفل سیاه نیز در رفع سردرد موثر است.

 

دم کرده ولرم برگ ریحان و تکه های زنجبیل را همراه با کمی عسل بنوشید. آنتی اکسیدان مانند سلنیم ، منیزیم و ویتامین های موجود در آن نشاط آور است.

 

مصرف شیر ولرم و کمی شیرین برای سیستم عصب و در نتیجه رفع سردرد مفید است

خانواده...
ما را در سایت خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهردادحبیبی ، بندرعباس mum بازدید : 179 تاريخ : جمعه 7 تير 1392 ساعت: 4:31

                

                                              

ازدواج دائم با ازدواج موقت درجهاتی با هم مشترک و در جهاتی دیگر با هم متفاوتند یکی از اولین وجوه این تفاوت مدت زمان ازدواج است که در ازدواج دائم صیغه عقد به صورت دائمی و در ازدواج موقت برای مدت زمان معینی جاری می شود

2)ذکر دقیق مدت زمان عقدموقت الزامی است در غیر این صورت یا حکم به بطلان عقد و یا بنا به مصالحی حکم به ازدواج دائم داده می شود

3)در ازدواج موقت ازادی بیشتری جهت تصمیم گیری برای ادامه زندگی وجود دارد

4)در ازدواج دائم خواه نا خواه مرد عهده داره مخارج زندگی است ولی در ازدواج موقت بستگی به پیمان طرفین دارد و الزامی در این زمینه نیست

5)در ازدواج دائم مرد به خودی خود رئیس خانواده است اما در ازدواج موقت بستگی به قرار داد زن و مرد دارد

6)در ازدواج دائم زن و مرد از یکدیگر ارث می برند در حالی که در ازدواج موقت این چنین نیست

7)عدم وجود مهریه در ازدواج موقت موجب بطلان عقد است ولی در ازدواج دائم اجباری به مهرنیست و فقط مهرالمثل تعیین می شود

8)خواستگاری از زوجه موقت همانند زوجه دائم حرام است

9)زوجه موقت همانند زوجه دائم باید عده نگه دارد .عده زوجه موقت45 روز است.

10)در ازدواج موقت اگر مقاربتی صورت نگرفته باشد زن می تواند بلا فاصله با مرد دیگری ازدواج کند و در صورت ایجاد مقاربت می تواند بلا فاصله با مرد قبلی و با عده نگه داشتن با مرد دیگری ازدواج کند.

11)در ازدواج موقت همانند ازدواج دائم جمع بین دو خواهر جایز نیست

12)در ازدواج دائم هیچکدام از زوجین بدون جلب رضایت دیگری حق ندارد از بچه دار شدن جلوگیری کند ولی در ازدواج موقت جلب رضایت دیگری ضرورتی ندارد .فرزند حاصل ازازدواج موقت همانند فرزند حاصل از ازدواج دائم است

13)در ازدواج دائم تعیین محل مسکن با شوهر است اما در ازدواج موقت ملاک قرارداد بین زن وشوهر است و اگر قراردادی نداشته باشند زن اجباری به ماندن در محل معین شده توسط شوهر را ندارد .

14)در ازدواج دائم بر زن واجب است از همسرش تمکین کند ولی در ازدواج موقت الزامی نیست در ضمن در ازدواج موقت هر دو طرف می توانند زمان مراودات خود را از قبل تعیین کنند.

15)برای بر هم زدن ازدواج دائم طلاق نیاز است اما در ازدواج موقت با پایان مدت زمان عقد پیمان عقد باطل می شود حتی شوهر می تواند همه یا بخشی از مدت زمان را به زن ببخشد واز هم جدا شوند.

16)در ازدواج دائم مرد حق ندارد بیش از چهار زن دائمی داشته باشد اما در ازدواج موقت می تواند تعداد زن بیشتری اختیار کند .

17)در ازدواج دائم با ایجاد سه بار فسخ نیاز به محلل پیدا می شود و فرد نمی تواند با همسر قبلی اش ازدواج کند اما در ازدواج موقت تعدد عقد ایرادی ندارد و محلل نمی خواهد.

برگرفته از :www.hoghogh86.blogfa.com

خانواده...
ما را در سایت خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهردادحبیبی ، بندرعباس mum بازدید : 201 تاريخ : جمعه 7 تير 1392 ساعت: 4:29

تازه عروس بنا به طبیعت ، از نخستین اکراه و هراس دارد و علت آن معمولا

درد جسمانی نیست که اگر همراه با آرامش و خودداری و صبوری مرد باشد خیلی جزئی است. غالبا خود دختر هم نمی داند علت این هراس و اکراه در کجاست ؟ در واقع تازه عروس در این مرحله دچار نوعی ” شرم ” نیز هست . همه این علت ها را باید در جای دیگری جستجو کرد.

در حقیقت چون زن در این مرحله که وارد حیات زناشویی می گردد دگرگونی مهمی در برابر خود می بیند و به زندگی آینده و مسوولیت ها و خطرهای آن می اندیشد و از آن واهمه دارد. همه این واهمه ها ، چه زن از آن آگاه باشد و چه نباشد ، قابل ملاحظه و شایسته توجه است.

این وظیفه شوهر است که وجود این هراس فطری زن را دریابد و همواره آن را به یاد داشته باشد.بهترین فرصت برای جلب اطمینان زن همین دوره کوتاه است......................


...................ادامه در ادامه مطالب..............

خانواده...
ما را در سایت خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهردادحبیبی ، بندرعباس mum بازدید : 160 تاريخ : جمعه 7 تير 1392 ساعت: 4:29

قابل توجه همه همه همه دوستان .....

اگر خاطره اي در خصوص ازدواج موفق داريد حتما برام ارسال كنيد خوشحال مي شم از اين مطالب استفاده كنم وديگران رو دعوت به استفاده كنم . اگه وبلاگ خوبي هم در خصوص مسائل ازدواج و زناشويي داريد برام آدرس رو ارسال كنيد تا در لينك هاي ويژه قرارش بدم . ممنون. ضمنا برا اينكار فرم تماس با ما در زير مطالب وبلاگ هست . پس مطالب خوب رو حتما برام بفرستيد.

خانواده...
ما را در سایت خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهردادحبیبی ، بندرعباس mum بازدید : 140 تاريخ : جمعه 7 تير 1392 ساعت: 4:29

 جملات قصار بزرگان در مورد ازدواج :

Ø      براي پول ازدواج نكنيد ، ميتونيد انرو با بهره كمتري قرض بگيريد .  

Ø      عشق آدم رو كور ميكند ولي ازدواج چشمان انسان را باز مي كند .

Ø      هنگام ازدواج بيشتر با گوش هايت مشورت كن تا با چشم هايت .

Ø      مردي كه به خاطر پول زن مي گيرد ، به نوكري مي رود .

.........ادامه در ادامه مطالب.............

خانواده...
ما را در سایت خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهردادحبیبی ، بندرعباس mum بازدید : 154 تاريخ : جمعه 7 تير 1392 ساعت: 4:29

 

با حول وقوه الهی ، عنایت ائمه و  مدد وام های ازدواج خیلی از جوان ها وارد عرصه پر پیچ وخم ازدواج می شوند تا بلکه  به خود سر وسامانی دهند و از این وضع آشفتگی به در آیند . البته افراد از راه های مختلفی استفاده می کنند که این راه ها را می توان به چند قسمت تقسیم کرد :

1- خود  2 جوان می برند و می دوزند 2- برایش می برند و می دوزند 3- جوان ها می برند و دیگران می دوزند 4- دیگران می برند و جوان ها می دوزند 5- بعضی ها هم یواشکی می برند و.......6- هیچکدام

خوب ؛ هر کدام جای صحبتهای مفصل دارد که ما به یک یک آنها می پردازیم :

1- خود 2 جوان می برند ومی دوزند : در این مرحله آقا پسر با یک نگاه می فهمد که شقه گمشده خود را پیدا کرده و به دنبال فرصت است ، فرصت که پیش آمد سر صحبت را باز می کند و شماره تماس ، پیامک ، نامه عاشقانه و .... آغاز می شود بعد از یکسال رد وبدل شدن اینها تازه می فهمند که باید کاری کنند پس اگه هر دو با انصاف باشند ونامردی نکنند با خانواده هاشون در میان می گذارند در این بخش بعضا خانواده ها مخالفت می کنند و با هر وسیله ای که نزدیک دست ایشان باشد سعی می کنند فرزند دلبند خود را از این مسئله منصرف کنند که حال بعضی خانواده ها  با استفاده از مواردی همچون از ارث محرومت می کنم ، دیگه تو خونه راهت نمی دم و ... فرزند خود را راضی می کنند و بعضی از جوان ها هم برای پاتک زدن و راضی کردن خانواده خود دست به دامن قرص و خودزنی و.... می شوند . بهر حال این دو جوان با هزار مصیبت بهم می رسند و بعضا همه پل های پشت سر خود را خراب می کنند و بعد از یکسال و اندی متوجه می شوند که به درد هم نمی خورند چرا؟ چون در این قضیه از احساسات خود استفاده کرده اند و نه از عقل . اگر این قضیه را از منظر عقل پی بگیریم دیگر دچار پشیمانی نمی شویم


             ادامه در ادامه مطالب.......
خانواده...
ما را در سایت خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهردادحبیبی ، بندرعباس mum بازدید : 144 تاريخ : جمعه 7 تير 1392 ساعت: 4:29

اگر پوست شما خشک است و می خواهید آرایشتان تمام روز خوب به نظر برسد، باید پوستتان را تغذیه کنید. و به این معنی است که شما باید در انتخاب نوع لوازم آرایش خود دقت کنید وهمچنین قبل از آرایش به پوست خود برسید. این 8 روش که از سوی یک هنرمند آرایشگر و متخصص پوست ارائه شده است، به شما می گوید که چه باید بکنید و چگونه انجامش دهید.

 

1. دنبال مایعات و کرم های آرایشی باشید.

اگر پوست شما مستعد پوسته پوسته شدن است یا پینه های خشک می زند، کرم زیرسازی مایع یا روغن دار استفاده کنید. اگر به پوشش بیشتری نیاز دارید، از مرطوب کننده های رنگ دار استفاده کنید که مانند کرم زیرسازی نازک عمل می کند.

 

بنابراین اگر پوست شما از نوع خشک است، باید توجه کنید که نباید کرم مرطوب کننده رنگ دار خود را جایگزین کرم مرطوب کننده متداول خود ، بسازید.

 

نکته بعدی کرم مرهم زیبایی است. این کرم محصولی است که چندین کار را با هم انجام می دهد و نه تنها پوشش دهنده و پنهان کننده قسمت های مختلف پوست است، بلکه حاوی مواد مفید آب رسان به پوست مانند اسید هیلارونیک و ویتامین ب نیز، می باشد.

 

2. لبان خود را صاف و صیقلی کنید.

پوستهای خشک و مرده، یا رژ لب مایع ، نمی توانند رطوبت را نگه دارند. لبان خود را هفته ای یکبار با محلول خانگی شکر و عسل ، شاداب کنید. شکر بافت های مرده پوست را ، می اندازد در عین حال عسل نیز به پوست لب ، برای جذب آب کمک می کند. همچنین می توانید با یک مسواک مرطوب بدون خمیردندان ،پوست لب را به آرامی آب رسانی کنید.

 

3. یک فرمول درست برای لبان خود انتخاب کنید.

اگر لبان شما به راحتی خشک می شوند، از رژلبهای مات و یا رژ لب با ماندگاری طولانی استفاده نکنید. چون باعث می شود لبانتان خیلی سریع خشک شوند. بجای آن از رژلب مایع یا یک لایه نازک ماتیک استفاده کنید که لبانتان را شادابتر نشان می دهند و خودتان نیز حس شادابی می کنید.

 

4. پودرهای آرایشی را کنار بگذارید.

بدون توجه به آنچه فروشنده های فروشگاه های آرایشی به شما می گویند، اگر پوست شما مستعد خشکی و پوسته پوسته شدن است، به گفته هنرمند آرایشگر بوستون "دانا توماس" نباید از پودرهای آرایشی استفاده کنید.

 

اگر پوست شما خشک است ولی در نواحی پیشانی، بینی و چانه براق است، می توانید کمی از پودرهای آرایشی فقط در همین نواحی استفاده کنید. در غیر این صورت اصلا از این پودرها استفاده نکنید.

 

5. جلا دهنده ی پوست را هم به آرایش خود اضافه کنید.

اگر متوجه شدید که آرایش شما، پس از دو ساعت ،در حال پوسته و لایه لایه شدن است، به دلیل زیاد شدن پوستهای خشک و مرده در صورت شماست. در این صورت از یک کرم مرطوب کننده ی ملایم به طور روزانه استفاده کنید. به گفته خانم دکتر الیزابت تازی متخصص پوست و زیبایی باید لایه های مرده پوست را از صورت بردارید و سپس از مواد آب رسان پوست در زیر آرایش تان استفاده کنید.

 

6. یک شاداب کننده پوست همراه خود داشته باشید.

برای اینکه به مرطوب بودن پوستتان در طول روز کمک کنید، یک آب افشان آرایشی کوچک ، همراه خود داشته باشید. کمی آب افشانی به صورت ،می تواند به معتدل شدن پوست خشک کمک کند و از پوسته شدن آرایشتان ، جلوگیری می کند.

 

7. از مرطوب کننده ها مضایقه نکنید.

پوست های خشک ،چربی خیلی کمی تولید می کنند، بنابراین استفاده از مرطوب کننده ها به معتدل شدن پوست تان خیلی کمک می کنند. بجای لوسیون، از کرم غلیظی استفاده کنید که نیاز پوست خشک شما را مرتفع سازد. مرطوب کننده ها یا سرمی که حاوی اسید هیلارونیک باشد از جمله مواد آبرسان پوست هستند که استفاده از آنها مفید است.

 

به گفته خانم توماس، کسانی که پوست خشک دارند، باید مرطوب کننده ها را به تمام صورت حتی به گردن و ناحیه سرو سینه بمالند.

 

8. آب زیاد بنوشید.

اگر لب ها و پوست شما خشک است، می تواند به رژیم غذایی شما مربوط باشد. آیا به اندازه کافی در طول روز آب می نوشید؟ رژیم غذایی که شامل کافئین و الکل به مقدار زیاد باشد، پوست را به راحتی در معرض خشکی قرار می دهد.

منبع: مجله پزشکی مادر

خانواده...
ما را در سایت خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهردادحبیبی ، بندرعباس mum بازدید : 150 تاريخ : جمعه 7 تير 1392 ساعت: 4:27

اگر پوست شما خشک است و می خواهید آرایشتان تمام روز خوب به نظر برسد، باید پوستتان را تغذیه کنید. و به این معنی است که شما باید در انتخاب نوع لوازم آرایش خود دقت کنید وهمچنین قبل از آرایش به پوست خود برسید. این 8 روش که از سوی یک هنرمند آرایشگر و متخصص پوست ارائه شده است، به شما می گوید که چه باید بکنید و چگونه انجامش دهید.

 

1. دنبال مایعات و کرم های آرایشی باشید.

اگر پوست شما مستعد پوسته پوسته شدن است یا پینه های خشک می زند، کرم زیرسازی مایع یا روغن دار استفاده کنید. اگر به پوشش بیشتری نیاز دارید، از مرطوب کننده های رنگ دار استفاده کنید که مانند کرم زیرسازی نازک عمل می کند.

 

بنابراین اگر پوست شما از نوع خشک است، باید توجه کنید که نباید کرم مرطوب کننده رنگ دار خود را جایگزین کرم مرطوب کننده متداول خود ، بسازید.

 

نکته بعدی کرم مرهم زیبایی است. این کرم محصولی است که چندین کار را با هم انجام می دهد و نه تنها پوشش دهنده و پنهان کننده قسمت های مختلف پوست است، بلکه حاوی مواد مفید آب رسان به پوست مانند اسید هیلارونیک و ویتامین ب نیز، می باشد.

 

2. لبان خود را صاف و صیقلی کنید.

پوستهای خشک و مرده، یا رژ لب مایع ، نمی توانند رطوبت را نگه دارند. لبان خود را هفته ای یکبار با محلول خانگی شکر و عسل ، شاداب کنید. شکر بافت های مرده پوست را ، می اندازد در عین حال عسل نیز به پوست لب ، برای جذب آب کمک می کند. همچنین می توانید با یک مسواک مرطوب بدون خمیردندان ،پوست لب را به آرامی آب رسانی کنید.

 

3. یک فرمول درست برای لبان خود انتخاب کنید.

اگر لبان شما به راحتی خشک می شوند، از رژلبهای مات و یا رژ لب با ماندگاری طولانی استفاده نکنید. چون باعث می شود لبانتان خیلی سریع خشک شوند. بجای آن از رژلب مایع یا یک لایه نازک ماتیک استفاده کنید که لبانتان را شادابتر نشان می دهند و خودتان نیز حس شادابی می کنید.

 

4. پودرهای آرایشی را کنار بگذارید.

بدون توجه به آنچه فروشنده های فروشگاه های آرایشی به شما می گویند، اگر پوست شما مستعد خشکی و پوسته پوسته شدن است، به گفته هنرمند آرایشگر بوستون "دانا توماس" نباید از پودرهای آرایشی استفاده کنید.

 

اگر پوست شما خشک است ولی در نواحی پیشانی، بینی و چانه براق است، می توانید کمی از پودرهای آرایشی فقط در همین نواحی استفاده کنید. در غیر این صورت اصلا از این پودرها استفاده نکنید.

 

5. جلا دهنده ی پوست را هم به آرایش خود اضافه کنید.

اگر متوجه شدید که آرایش شما، پس از دو ساعت ،در حال پوسته و لایه لایه شدن است، به دلیل زیاد شدن پوستهای خشک و مرده در صورت شماست. در این صورت از یک کرم مرطوب کننده ی ملایم به طور روزانه استفاده کنید. به گفته خانم دکتر الیزابت تازی متخصص پوست و زیبایی باید لایه های مرده پوست را از صورت بردارید و سپس از مواد آب رسان پوست در زیر آرایش تان استفاده کنید.

 

6. یک شاداب کننده پوست همراه خود داشته باشید.

برای اینکه به مرطوب بودن پوستتان در طول روز کمک کنید، یک آب افشان آرایشی کوچک ، همراه خود داشته باشید. کمی آب افشانی به صورت ،می تواند به معتدل شدن پوست خشک کمک کند و از پوسته شدن آرایشتان ، جلوگیری می کند.

 

7. از مرطوب کننده ها مضایقه نکنید.

پوست های خشک ،چربی خیلی کمی تولید می کنند، بنابراین استفاده از مرطوب کننده ها به معتدل شدن پوست تان خیلی کمک می کنند. بجای لوسیون، از کرم غلیظی استفاده کنید که نیاز پوست خشک شما را مرتفع سازد. مرطوب کننده ها یا سرمی که حاوی اسید هیلارونیک باشد از جمله مواد آبرسان پوست هستند که استفاده از آنها مفید است.

 

به گفته خانم توماس، کسانی که پوست خشک دارند، باید مرطوب کننده ها را به تمام صورت حتی به گردن و ناحیه سرو سینه بمالند.

 

8. آب زیاد بنوشید.

اگر لب ها و پوست شما خشک است، می تواند به رژیم غذایی شما مربوط باشد. آیا به اندازه کافی در طول روز آب می نوشید؟ رژیم غذایی که شامل کافئین و الکل به مقدار زیاد باشد، پوست را به راحتی در معرض خشکی قرار می دهد.

منبع: مجله پزشکی مادر

خانواده...
ما را در سایت خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهردادحبیبی ، بندرعباس mum بازدید : 151 تاريخ : جمعه 7 تير 1392 ساعت: 4:27

ﮐﻼﺳﻬﺎﯼ ﺗﺨﺼﺼﯽ ﻣﯿﮑﺎﭖ ﻭ ﮔﺮﯾﻢ ﻋﺮﻭﺱ ; ﺧﻮﺩ ﺁﺭﺍﯾﯽ ; ﮔﺮﯾﻢ ﮐﻮﺩک ; ﻓﺘﻮ ﮔﺮﯾﻢ ﺯﯾﺮ ﻧﻈﺮ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﺘﺨﺼﺼﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﺭﺷﺘﻪ ; ﺑﺎ ﺟﻠﺴﺎﺕ ﺭﻓﻊ ﺍﺷﮑﺎﻝ ﺭﺍﯾﮕﺎﻥ ;ﻣﺪﺭﮎ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﻭ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺮﺟﻤﻪ ;ﺷﻬﺮﯾﻪ ﺍﻗﺴﺎﻁ ﺩﺭ ۱۴ ﺟﻠﺴﻪ ﺑﺎ ﻣﻮﺍﺩ رایگان ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺗﻤﺎﺱ ۰۹۱۹۵۷۱۱۸۱۱ خانواده...
ما را در سایت خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهردادحبیبی ، بندرعباس mum بازدید : 147 تاريخ : جمعه 7 تير 1392 ساعت: 4:27


تکنیک های آرایشی برای پرتر به نظر رسیدن صورت

نکته‌های آرایشی زیر به شما کمک می‌کند صورتتان را پرتر نشان دهید :

 

خانواده...
ما را در سایت خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهردادحبیبی ، بندرعباس mum بازدید : 143 تاريخ : جمعه 7 تير 1392 ساعت: 4:27

پس از مالیدن کرم پودر کمی پن کیک روشن را با قلم مو روی صورتتان بکشید تا کاملاً پخش شود و دیر عرق کند. اگر صورتتان پهن است از کشیدن یکنواخت پن کیک روی صورت خودداری کنید. نواحی کنار گوش محل رویش مو و زیر چانه را پررنگ بزنید تا صورتتان کوچک تر نشان داده شود. از پن کیک دو رنگ (تیره و روشن) نیز می توان برای این کار بهره گرفت. خانواده...
ما را در سایت خانواده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهردادحبیبی ، بندرعباس mum بازدید : 179 تاريخ : جمعه 7 تير 1392 ساعت: 4:27